torsdag 28 oktober 2010

På väg mot erfarenheten

Haha, här ser ni min näckrosbebis som skulle bli vit. Det bidde den visst inte. Undrar om den går att glasera om? Jag ska nog pröva iallafall.

I övrigt så var jag ute några timmar igår i min verkstad för att städa upp efter förra glaseringen som fick avslutas lite hastigt (det var ju kalas med släkten för Plutten!). Och då tillkom mitt allra första drejade fat! Titta vilken snygging va! Jag har en tydlig plan för det lilla fatet, men det är en hemlis än så länge...

Och så provade jag på att göra en liten dekoration vid foten av vad som råkade bli en andra kopp. Jag drömmer ju om att medvetet kunna skapa vackra saker som har praktiska funktioner, och till dess så försöker jag tillgodogöra mig så mycket erfarenhet som möjligt. Jag gör alltså inte bara saker för att försöka uppnå den formen som jag tycker är vacker, utan just nu försöker jag göra så mycket olika former och dekorationer som jag kan komma på. Så får vi se var det bär mig. Och födelsedagsbarn som man är så har jag fått lite egentid i verkstaden, dagen till ära. Tjohooo!

0 kommentarer: