tisdag 2 november 2010

Pepparkakor?

Njaa, nästan. Alltså keramiken är bland det roligaste jag vet just nu. Jag blir liksom så lycklig av den! Att sitta där ute i tystnaden och bara skapa. Och samla inspiration från alla håll och kanter. De här "pepparkakorna" har jag fått inspiration till från favorittidningen Lantliv.
För mig betyder inte inspiration att kopiera, utan att plocka en form, en känsla som väcks eller kanske ett användningsområde som man sett någonstans, och sedan göra sitt eget av det.
Och även om idén inte är speciellt orginell så är jag glad över den inspiration jag fått och som resulterade i dessa små pepparkakor. Kanske blir de vackra tags till julklappar, pynt att hänga i granen eller kanske fina att dekorera blockljus med? Möjligheterna är oäääändliga! Eller hur ;-) ?

1 kommentarer:

Livet på Sjögård sa...

Det blir fina pepparkakor :)

I ditt tidigare inlägg om glasyrer så vill jag berätta att till mitt slutarbete använde jag glasyr från bottnet av sprutskåpet. det blev en vacker, lite genomskinlig ljusblå färg, tänk, av alla olika slags glasyrer som använts så blev den såå fin. Det går att återanvända glasyr oxo :)